onsdag 9. juli 2014

"Lett som et pledd"








Er det noe jeg ikke kan, så er det å strikke. Jeg tar gjerne frem både hammer og sag for å snekre noe, men når det kommer til håndarbeid som krever at man er litt fingernem, befinner jeg meg plutselig utenfor min kreative komfortsone. Men nå er jeg omsider klar for å ta utfordringen!

Jeg snublet tilfeldig over et nydelig perlestrikket pledd på Pickles sin hjemmeside, og det var vel noe med tittelen "lett som et pledd" som appellerte til meg som nybegynner. Perfekt blir det ikke, selv om jeg kanskje helst skulle ønske det, men så har jo også det sin sjarm.

Garnet er tykt og utrolig mykt, og går under det morsomme navnet Fat & Happy, bare det er nok til å få meg engasjert! Og selv om det føles litt rart å strikke et ullpledd når gradstokken måler 24 grader ute, så gleder jeg meg til å krype under pleddet når høsten kommer.

Vil du også prøve deg på å strikke pleddet "Lett som et pledd"? Oppskriften finner du her.

Fortsatt god sommer!

10 kommentarer:

  1. Nydeleg pledd du har strikka !

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, det er ikkje ferdig heilt enda, så det blir spennande å sjå sluttresultatet ;)

      Slett
  2. Håper du viser resultatet når du er ferdig :) Har vurdert å strikke den selv en stund nå. Er det lett som ett pledd å strikke den?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skal jeg selvfølgelig gjøre! Jeg er jo som sagt nybegynner, og til og med jeg synes det er "lett som et pledd" å strikke det, så det klarer nok du også ;)

      Slett
  3. Detta inlegget har æ latt være å åpne i bloglovin-appen min maaange ganga fordi æ har tenkt at æ skulle inn og kommentere (og det e så vanskelig på telefonen), også har tida bare rast fra mæ i sommer, men æ håpe du tenke som mæ at det e bedre sent enn aldri! No e æ spent på kordan det har gått med pleddet ditt i varmerekorden? Æ orke jo ikke ta i ullgarn om sommeren en gang, men æ håpe ikke du har mista motet? Det ser helt nydelig ut og æ e sikker på at du vil bli fornøyd med resultatet! Håpe du får ei god helg! Klem L

    SvarSlett
    Svar
    1. Snuppelupp!

      Alltid bedre seint enn aldri - ej e tross alt av samme kaliber ;) Strikkinga går framover, tross varmerekord og alt det innebære. I utgangspunktet skulle ej legge opp 45 m, men la opp 65 da ej ville ha et riktig stort pledd med plass til både kjæreste og meg sjølv :) Ej he brukt tre nøste alt, og trenge faktisk et fjerde for å avslutte, men da bør det være nok! Så motet e oppe og går ;)

      Håpa du he det fint Lina <3

      God helg, og god klem

      Slett
  4. Så utrolig koselig. ...Dette minner meg om mitt strikketøy;);) du er bare så flink og inspirerende blogg og IG. Stor klem Ann Elin

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :) Ja jeg syns jeg så det på IGen din! Så morro ;) Det komplimentet sender jeg bare rett tilbake til deg! Digger stilen din :)

      God helg! <3 Klemmer

      Slett
  5. Fantastisk pledd! Jeg har hatt lyst til å kjøpe det garnet lenge, men har liksom ikke hatt en plan. Dette er kanskje et finfint prosjekt når den nye stuen vår er oppe og går. :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh - det anbefales! Det er utrolig mykt og lunt, i tillegg til at det er enkelt å strikke! Finfint høstprosjekt ;)

      Slett