søndag 18. august 2013

DIY Pantone plakat








Jeg elsker pantone.





For knappe 4 uker siden lagde jeg en vindusutstilling med bare Pantone produkter på Norway Designs. I den forbindelse ville jeg skape stoppeffekt med disse plakatane, som er ment å være store fargeprøver. Jeg har fått spørsmål fra kunder om vi selger disse i papiravdelingen. Svaret er nei, men du kan lage de selv! (Sa hun oppmuntrende). Det er såre enkelt folkens.

En vanlig plakatstørrelse er 50x70cm. Jeg har ikke brukt de målene fordi arkene jeg har brukt har mindre mål enn det. Om du vil lage den heilt lik som mine,  har jeg gjort følgende;

UTSTYRSLISTE:

*Hvit kartong
*Farget ark
*Svart ark
*Limroller

Dette får du kjøpt i papiravdelingen.

FREMGANGSMÅTE:

* Hvit kartong kuttes i mål på 45x62,5cm

* Valgt farget ark med mål 45x48cm limes på kartongen. OBS: Her gjelder det å vere nøye med limvalget. Om plakaten skal rammes inn trenger ikke limet å sitte like godt som når den skal henge. En limroller fungerer bra og er minimalt grisete.

* Svart papir til å stanse ut bokstaver og tall. 

Kuttemaskin og stansemaskin får du låne i papiravdelinga på Norway Designs. Hjertelig velkommen!

2 kommentarer: