mandag 16. desember 2013

Julenissens verksted på Norway Designs i Trondheim!
















Dette innlegget skulle helst ha vært ute på bloggen for 3 uker siden, men bedre sent enn aldri er det ikke? Felles for alle er vel desember en måned som går utrolig fort, og nå har den jammen fått fart på seg!

Jeg fikk i oppdrag å lage et av julevinduene til Norway Designs i Trondheim, og da var gleden stor, for det er dette jeg elsker! Jeg tror trøndere flest liker det tradisjonelle, noe som vekker nostalgi, følelser og skaper stemning. Julenissens verksted ble derfor et naturlig valg som tema, og gamle gjenstander som hentet fra en låve måtte inn i vinduet. Høvelbenken var jeg så heldig å finne på Finn.no og den store striesekken fant jeg på Clas Ohlson. Nissen måtte selvsagt ha et hus der han kunne lage, og pakke alle gavene til jul. En plate i kryssfinér ble derfor saget til som et hus, og malt i en nøytral farge. I stedet for å bruke snøspray som stemningskaper, stanset jeg ut disse snøkrystallene med stansemaskinen i papiravdelingen. På den måten kunne jeg bruke den negative formen som en stensil, og med litt hobbymaling og en svamp ble dette en lek! Lyst til å prøve selv? Fremgangsmåte finner du her.

Ønsker dere en julete uke!

2 kommentarer:

  1. Jeg er egentlig ikke særlig glad i rød jul, men dette var et supert eksempel på hvordan rødt kan være veldig vakkert og oppdatert, i stedet for utdatert og overveldende. Du overbeviser meg :) Veldig, veldig bra jobba!

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh så hyggelig at du sier det! Jeg er helt enig i at rød jul som oftest blir presentert som en smule glorete, ikke bare en smule heller - et helt brød! Og da kan det jo være litt morro å prøve å snu den trenden? ;) Takk søte du! Det varmer! <3 :)

      Slett