torsdag 3. oktober 2013

DIY rundt sofabord



Jeg har forlengst forbarmet meg over gis bort annonsene på Finn.no, men i det siste har jeg begynt å gjøre det på en helt ny måte. Dette kjøkkenbordet i heltre eik hentet jeg og min kjære i Byåsen for ikke mange dagene siden, og det helt gratis! Jeg har selvsagt store planer om å gi det et løft, eller rettere sagt en forandring, som jeg vil vise dere så fort det er ferdig! :)






Jeg har lenge ønsket meg et rundt sofabord, så planen er å skjære ut en sirkel av bordplaten, og finne passende bordben å montere på. Jeg må bare klare å bestemme meg for hvilket uttrykk bordet skal ha, og det er mildt sagt en vanskelig oppgave når det finnes så mange fine! Hvilken er din favoritt?





1. Hay - Bella Coffee Table Coral  2. Bolia - Sixticks sofabord low  3. Department - Ray Matbord hvitoljet eik  4. Normann Copenhagen - Tablo bord hvit stor  5. Bolia - Zero sofabord low  6. Bolia - Bowl sofabord  7. Muuto - Around Coffee table  8. Hay - Bella Coffee Table Grey  9. Normann Copenhagen - Tablo bord sort liten 



Nå skal det tenkes og knakes, og snekres og pusses! Later alligators!

12 kommentarer:

  1. Håhå så spennende, du er tøff! :D
    Sikler selv på det runde fra Bolia, som ser ut som en bolle. Fantastisk arti.

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha! Takk ;-* Oh man, er spent på resultatet kan du si!
      Bordet «Bowl» fra Bolia er fantastisk kult! Tror kanskje det er litt tricky å lage et...;)

      Klem

      Slett
  2. I elska bowl bordet... Supert.. Og så fin oppbevaring:):)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så langt leder Bowl bordet, artig! :)

      Slett
  3. Kul idé, jeg gleder meg til å se fortsettelsen. Bord 3,5 og 6 er mine favoritter, men jeg er sikker på at ditt blir nydelig også!
    Lina

    SvarSlett
    Svar
    1. Idéen fikk jeg vel av desperasjon, mange fine runde sofabord der ute, men ikke som lommeboka tillater helt enda! De er blant mine favoritter også, føler meg ganske sikker på at resultatet blir en krysning av flere! Takk for tilliten! :)

      Klem

      Slett
  4. Nr 1 eller 7. Gleder meg til å se resultatet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Liker nr 7 ekstra godt med tanke på de ulike funksjonene ;) Skal prøve å få bordet ferdig til helgen, wish me luck!

      Slett
  5. Normann Copenhagen boret likte eg veldig godt :D Syns de va fensy. Du snuppå??? Eg kan ikke leige deg inn til å dekorere nye huset mitt i desember d? Du kan gjerne få komme ei helg til meg alså.; D Alt for lenge sia sist. Klæm fra Bergen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du står oppført som anonym, men jeg tar det for gitt at det er deg Vera ;) Alle bordene er jo veldig fine på hver sin måte, skjønner du dilemmaet mitt eller? :p

      Du kan godt leie meg inn, men jeg er ikke rimelig! Hoho, joda, du kan få vennepris :P men fra spøk til alvor, du har helt rett, nå er det aaltfor lenge siden sist! Jeg kan ikke love noe, men jeg kan sjekke priser! Klem

      Slett
  6. Fancy (sku der stå ja) xP

    SvarSlett
  7. Bowl! KLarer du det, så lover jeg at jeg skal gjøre det og!:)

    SvarSlett